LO-ägda Aftonbladet, Mona Sahlin och de rödgröna har bestämt sig för att ge Sverigedemokraterna så mycket publicitet som de bara kan.
Det är nog inte så smart med tanke på varifrån Sverigedemokraterna får sina väljare.
Källa: SCB, Alliansseger, s. 208
Expressen: Mona har fattat att SD-debatten är nödvändig
Expressen: Ursäkta Maud, det är fel saker att diskutera emd SD
Aftonbladet: Nästan var femte vill se SD i riksdagen
Aftonbladet: Rasismen har släppts in i politikens finrum
Intressant, läs även andra bloggares åsikter om Politik, Socialdemokraterna, Mona Sahlin, Sverigedemokraterna, SD, Valet 2010
3 kommentarer
Comments feed for this article
november 1, 2009 den 20:34
Jimmy
Centern?
november 13, 2009 den 12:52
Håkan Boström
Intressenta siffror, men det är nettoflöden och visar därmed inte varifrån Sd fick sina väljare, bara att fler gick från de rödgröna till sd än tvärtom. 0-siffrorna för flera borgerliga partier kan stå för antingen inget flöde eller ett ”byte” av väljare.
Bruttostatistiken vore ännu intressantare
/Håkan Boström
februari 1, 2010 den 15:07
Maglar
Boström, sant.
Man kan också tolka den totala opinionsbilden som att Alliansen tappat mer till socialisterna än till SD och andra irrationella partier. De gör alltså helt rätt i när de istället angriper och lyfter fram det ohållbara i att förvänta sig fler jobb genom höjd skatt på arbete.